Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Grantland - FN Sp. z o.o.

Warszawa

8

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

InnoSHIP - dotacje dla producentów jednostek pływających

Autor: Grantland - FN Sp. z o.o., publikacja: 2018-07-24

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBiR) w ostatnich dniach ogłosiło pierwszy konkurs w ramach nowego programu sektorowego INNOship. Finansowanie dotyczy wyłącznie firm.

Zdjęcie nr 1

Konkurs będzie trwał do 29 czerwca 2018 roku. Maksymalne dofinansowanie na prace badawcze to 80%, na badania przemysłowe – 60% a prace przedwdrożeniowe – 90% budżetu. Minimalna wartość projektu to 1 mln zł, a maksymalna 60 mln zł. Dotacje przyznawane będą na opracowywanie nowych produktów, procesów i usług dla małych, średnich i dużych firm zajmujących się produkcją jednostek pływających i ich szeroko rozumianej kooperacji. Projekty muszą wpisywać się w tematy badawcze. Od budowy prototypów statków począwszy a na systemach informatycznych i rozszerzonej rzeczywistości do sterowania statkiem skończywszy.

Zakres tematyczny badań to m.in.:

  • Opracowanie prototypów systemów wizualizacji zarządzania jednostkami pływającymi z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości oraz prototypów systemów sterowania statkiem integrujących dane wyjściowe z różnych obszarów i podsystemów statku.
  • Rozwój i wdrożenie nowoczesnych, przyjaznych dla środowiska naturalnego oraz spełniających aktualne i przyszłe normy środowiskowe form zasilania w energię dla jednostek pływających wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
  • Opracowanie projektów i/lub demonstracja nowoczesnych jednostek pływających lub ich typoszeregów z napędami zasilanymi elektrycznie, paliwem LNG lub hybrydowo.
  • Zaprojektowanie i weryfikacja w skali demonstracyjnej bezpiecznych, uniwersalnych systemów tankowania LNG (tak z lądu, jak i z wody) mogących obsłużyć wszystkie znane obecnie sposoby dostarczania paliwa LNG.
  • Zaprojektowanie i wdrożenie w skali pilotażowej pływającej stacji energetycznej z własnym, przyjaznym dla środowiska źródłem zasilania obiektów zewnętrznych.
  • Opracowanie i weryfikacja w skali demonstracyjnej nowatorskich systemów zasilania w energię w oparciu o odnawialne źródła energii (OZE) wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
  • Opracowanie prototypowych systemów przeładunkowych LNG do Terminalu LNG im. Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu.
  • Prototypowe konstrukcje i obiekty pływające oraz inne obiekty techniczne wraz z wyposażeniem wdrażające najnowocześniejsze rozwiązania konstrukcyjne, przeznaczone dla różnych zastosowań i typów żeglugi oraz dla gospodarczego wykorzystania zasobów morza.
  • Opracowanie projektu i/lub prototypu nowoczesnego bezpiecznego i energooszczędnego promu typu Ro-Pax, spełniającego restrykcyjne normy emisji gazów NOx, SOx oraz CO2, na akwenach o szczególnie ograniczonych dopuszczalnych poziomach emisji (tzw. ECA).
  • Opracowanie prototypów gazowców dla różnych typów żeglugi w tym: i. małego przybrzeżnego gazowca ii. rzecznego gazowca iii. pełnomorskiego gazowca.
  • Opracowanie prototypowych rozwiązań w zakresie infrastruktury, konstrukcji, maszyn, urządzeń i jednostek pływających dla morskiej energetyki wiatrowej oraz Oil &Gas.
  • Opracowanie prototypów innowacyjnych statków żeglugi śródlądowej dedykowanych obecnym i planowanym śródlądowym drogom wodnym oraz planowanym rozwiązaniom techniczno-organizacyjnym dla transportu intermodalnego w Polsce.
  • Innowacyjne projekty i/lub prototypy specjalistycznych jednostek pływających o istotnie zwiększonych możliwościach i funkcjonalnościach (nawodne i podwodne) oraz ich weryfikacja.
  • Opracowanie prototypowych rozwiązań w zakresie technik związanych ze sterowaniem i napędem autonomicznych obiektów nawodnych i podwodnych dla celów offshore.
  • Opracowanie nowatorskich, spełniających wysokie normy bezpieczeństwa, elementów, systemów, zespołów i typoszeregów urządzeń wyposażenia pokładowego dla nowobudowanych i remontowanych jednostek pływających oraz obiektów offshore.
  • Oprototypowych, nowatorskich konstrukcji obiektów nabrzeża oraz technologii do tych obiektów wspierających działalność stoczniową.
  • Zaprojektowanie i/lub weryfikacja w skali pilotażowej technologii odbioru, oczyszczania i utylizacji wód balastowych (BWT) w celu zapewnienia obsługi portowej lub stoczniowej statków z uwzględnieniem nowych regulacji IMO oraz norm UE w zakresie wód balastowych.
  • Opracowanie i/lub demonstracja technologii przyjaznego dla środowiska czyszczenia kadłuba remontowanej jednostki pływającej wraz z zapewnieniem systemu oczyszczania wody na wielką skalę.
  • Opracowanie i/lub demonstracja zunifikowanej technologii dokowania szczególnie ciężkich, wielkogabarytowych konstrukcji pływających i hydrotechnicznych (offshore) z wykorzystaniem zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych.
  • Opracowanie i weryfikacja w skali rzeczywistej nowego typu jednostki pływającej z samodzielnym napędem (bramy dokowej) do zamykania przestrzeni dokowej, niestosowanej dotychczas w skali przemysłowej.
  • Nowe rozwiązania maszyn i urządzeń charakteryzujących się dużym udźwigiem dla zastosowań stoczniowych Obszar badawczy 5. Opracowanie i weryfikacja w skali demonstracyjnej nowoczesnych, horyzontalnych technik wytwarzania w działalności stoczniowej.
  • Opracowanie i/lub weryfikacja skali pilotażowej nowych, innowacyjnych rozwiązań technologicznych z obszaru łączenia elementów płaskich (w tym cienkościennych) dla celów działalności stoczniowej ograniczających problem naprężeń i odkształceń pospawalniczych konstrukcji.
  • Opracowanie i/lub demonstracja technologii działalności stoczniowej nakierowanych na realizację celów prośrodowiskowych (np. odzysk ciepła produkcyjnego).
  • Opracowanie i/lub demonstracja technologii działalności stoczniowej nakierowanych na poprawę bezpieczeństwa pracy (np. ograniczających poziom zapylenia).
  • Nowe technologie zwiększające efektywność elementów procesu produkcyjnego, między innymi takich jak: procesu wytwarzania, obróbki, działań kontroli jakości, spawania, montażu i transportu.

Opracował:
Agnieszka Bartnik-Złotnicka
Grantland - FN Sp. z o.o.

Dotacje unijne - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 2 825 Specjalistów od Dotacji Unijnych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: